18. 4. 2015

Kuchařské retro VI.

Barbie vás zve na party


Stále častěji propadám sentimentálním náladám. Vzpomínám na dětství, jak jsem si hrávala u babiček na zahradě, jak jsem trávila letní prázdniny i všední dny, a na knížky, které jsem četla. Nedávno jsme doma vytáhly krabice se starými dětskými knihami a já mezi nimi objevila zapomenuté poklady. Nejen knihu Kdo tu bydlí?, která zřejmě může za mé sklony ke šmírování, ale i příběh O malé Aničce, moji opravdu první vědomě čtenou a přečtenou knihu (čtení vzhůru nohama od konce se zřejmě nepočítá).  Ovšem jako růže mezi trním, jako diamant mezi štěrkem se skvěl poklad největší. Moje první kuchařka. Co na tom, že je celá růžová a hlavní postavou je blondýna Barbie. Na tu první se prostě nezapomíná...



Deset různých večírků - od pyžamového přes piknik na pobřeží oceánu až po večerní posezení po príma lyžovačce. Na každý z nich samozřejmě nějaké pohoštění, sladké i slané, teplé i studené. Myslím, že jsem z toho zkoušela možná tak dva recepty, ale ani jeden nebyl tak dokonalý, jako když ho dělala Barbie. Ale pořád dokola jsem tím fascinovaně listovala, pročítala a snila. Bylo krásné si představovat, že stačí vydlabat a znovu naplnit pomeranč a budu najednou jako ona - krásná, zábavná, oblíbená. Prostě dokonalá.





Přestože už dnes vím, že k dokonalosti je potřeba o něco víc a beztak jí není možné dosáhnout, se slzou v oku jsem jí znovu listovala. Možná se dokonce pustím do některého z receptů a zavzpomínám na to, jak jsou některé věci jednoduché, když je vám deset let. Stačí si obléct nadýchané šaty, připravit sendviče a jedinou starostí je pozvat úplně všechny kamarádky.
Ale stále si myslím, že v kuchyni i mimo ni stačí dodržovat pár základních rad. Nic komplikovaného. Dávat pozor na horké hrnce, ostré nože a uklízet po sobě. 



P. S.: První dvě fotky jsou foceny v oboře Hvězda. Nehledejte v tom žádný jinotaj. Prostě jsem vzala knížky na výlet.


Barbie vás zve na party. Ikar, 1991. 64 str.

Předchozí díly
Kuchařské retro I.
Kuchařské retro II.
Kuchařské retro III.
Kuchařské retro IV.
Kuchařské retro V.

Žádné komentáře:

Okomentovat