30. 8. 2015

F.O.O.D. piknik

Poprvé a hned na pódiu!

Na akce typu Apetit piknik, Street food festival nebo právě F.O.O.D. piknik moc nechodím. Trochu mě děsí davy tísnící se u stánků a vždycky mám problém se rozhodnout, co vlastně chci a jestli mám na něco chuť. Na letošní piknik pořádaný časopisem F.O.O.D. jsem ovšem jít musela. Káča a Iva z Velké sýrové nakládačky (předchozí články zde a zde) mi totiž nabídly, abych jim jejich nakládací show právě na této akci moderovala. Nenapadlo mě nic lepšího, než to přijmout. Ale všechno popořádku.

Nasytit a napojit

Letošní ročník se konal na pražské Ladronce, rozlehlém parku, který v parném dni nenabízel moc stínu. Kdo ho ulovil (ten stín), mohl si v něm vychutnávat ukořistěnou potravu. Hodně návštěvníků pojalo akci skutečně piknikově, takže rozhodili deky, děti i psy, vytáhli plastové skleničky na víno a postupně vysílali své zástupce k různým stánkům. Těch bylo hodně (stánků i zástupců), od malých s kávou či šperky po honosné prezentace známých značek Hera, Hellmans nebo Kunín. Vedle ochutnávek jste mohli dostat i vzorek zubní pasty (to se ještě tak nějak snese), zaskákat si na nafukovacím hradě (rozpáleném od slunce) nebo se zastavit u stánku výrobce aut (dobrý na nákupy?).





Nevím, zda některá kuchyně vyloženě převažovala, já si všimla mexické, thajské, argentinské i italské. Hlad jsem zahnala vegetariánským burgerem od Sale&pepe. Mám pocit, že zrovna u jejich stánku se čekalo nejdéle, ale taky to mohl být zákon blbé fronty. Samotné jídlo chutnalo, i když nazývat housku se sýrem, pestem a sušeným rajčetem vegetariánským burgerem je trochu… přehnané? Později jsem ochutnala zmrzlinu od Mixit, ledovou kávu Kávového klubu a nakonec karamelovou makronku od Nos Macarons. Káva a zmrzlina byla nejlepší, nejen kvůli okolní teplotě.


Dobře naložit

Jídlo ale nebyl hlavní důvod, proč jsem se tady objevila. Můj úkol byl moderovat program holek z Velké sýrové nakládačky. Měla jsem trochu obavy, mělo to být moje poprvé… a hned na velkém pódiu. Ale holky už jsou profesionálky, a tak se to docela povedlo.

Naložily hermelíny dva – Herr Metalína a Kapra na kmíně. Oba recepty najdete ve výše zmíněné kuchařce, tak se/je můžete naložit i doma. Prokládaly jsme to povídáním o nakládání, nakládačce i sýrových inspekcích. Jak jsem jim tak koukala pod ruce, umínila jsem si dvě věci – začít pátrat po bazarech po zajímavém nádobí a konečně nějaký ten hermelín naložit. Protože jsem na něho dostala strašnou chuť…



 

Holky nebyly jediným bodem programu. Před i po nás byl Emanuel Ridi, kterému Káča s Ivou věnovaly zbylý česnek, nebo Martin Polačko. Mají můj obdiv, protože vařit na rozpálené plotýnce už na tak rozpáleném pódiu, to chce výdrž. Ale na mnou plánované selfíčko nedošlo...

Zase někdy?

Proč ne? Moderování mě docela bavilo, myslím, že jsem ani moc nekoktala. Ještě doladím pohyb po pódiu a vtípky a nabídky se jen pohrnou… A F.O.O.D. piknik samotný? Upřímně – nejsem úplně piknikový typ, pokud by mě holky nepozvaly, asi bych se tam sama nevypravila. Na druhou stranu je to určitě lepší způsob trávení víkendového odpoledne než „procházky“ po obchodních centrech. Ale asi raději zůstanu u návštěv farmářských trhů.

Žádné komentáře:

Okomentovat